|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18.02.2011, 07:53 | #1 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 55 min 0
|
Co sądzicie o płukaniu silnika
pytanie jak w temacie - ostatnio jakies artykuły o tym czytałem i się zastanawiam , czy taki patent z wlaniem jakiegoś czyściwa - zapaleniem i wyczyszczeniem a potem zlewką i nalaniem nowgo oleju jets potrzebny ? czy zaszkodzić może w naszych starych poniekąd afrykach ...
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
18.02.2011, 08:35 | #2 |
....OLEJ....
Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Pniewy-Londyn
Posty: 1,337
Motocykl: RD07a
Przebieg: 6006 km
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 24 min 54 s
|
O jakim czysciwie mowa?
Jak mialem swego czasu Junaka, to rekomendowanym czysciwem bylo wlanie oleju rzepakowego. Odpalenie i zagrzanie silnika, zlewka i po sprawie |
18.02.2011, 08:36 | #3 |
Administrator
|
Pytanie podstawowe czy jest to konieczne.
Jeśli zmieniasz olej na czas i jednocześnie nie doprowadzasz do zanieczyszczenia wewnątrz silnika to nie specjalnie jest to potrzebne. Olej ma właściwości myjące i to powinno wystarczyć. Jeśli już bardzo chcesz i osiągniesz lepsze samopoczucie to do przepłukania nalej tańszego oleju ( może nawet nie cały stan). Ja bym nie lał żadnych wynalazków , już byli tacy co to np wzbogacali oleje jakimiś dodatkami i jakoś gubili ciśnienia.
__________________
AT03 |
18.02.2011, 09:04 | #4 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 55 min 0
|
Cytat:
teraz mam dużo przebiegu 200 tys oliwę mi bierze i myślę się zastanawiam czy to ma sens ... w gazecie widziałem czyściwo liqui moli z jednej strony jak wyczyszczę to więcej będzie brać , z drigiej strony jak wyczyszczę to więcej będzie oliwić bo wszędzie dojdzie - może ktoś to robił i ma jakieś doświadczenia ?
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
|
18.02.2011, 09:13 | #5 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,595
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 19 min 2 s
|
Myślę, że to jest jak z lewatywą. Trzeba albo wierzyć, że działa, albo lubić. Większość unika (w tym ja) i jest im z tym dobrze.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
18.02.2011, 10:59 | #7 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,892
Motocykl: LC 4
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 29 min 47 s
|
Trudno się z tym nie zgodzić... Żeby dzisiaj zasyfić wnętrze silnika, przy tych właściwościach myjących i pukających współcześnie produkowanych olejów to chyba trzeba szuflę piachu tam wsypać, albo latać offem bez filtra powietrza. Jak bierze olej, to już lepiej zalać jakiś ceramizer (zalałem to do mojego Lanosa i wszystko gra, a oliwy pali mniej) a płukanie nic tu nie pomoże, a może wręcz zaszkodzić. Kiedyś kupiłem Junaka, ktorego silnik nie otwierany był przez długie lata i po rozebraniu owego silnika gały mi wylazły na dnie karteru zalegała na prawie centymetr gruba warstwa szlamu, trza było użyć plackeigo szerokiego śrubokręta, żeby to usunąć i później płukać wszystko naftą. Ale jakość olejów stosowanych w Junakach i ich konstrukcja układu smarowania i filtracji jednak ma się tak do Afryki jak liczydło do co najmniej Commodore.
|
18.02.2011, 10:59 | #8 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
Z własnego doświadczenia mogę Ci tyle powiedziec, że kiedyś stosowałem w silnikach samochodowych. Były to przeważnie stare samochody, choc zdarzały się takie co miały silniki po remoncie. Wlewało się taki preparat do silnika ze starym olejem,czekało kilka minut na chodzącym silniku i zlewało. Miało to na celu rozpuszczenie starych złogów i nagarów. Czy to w jakiś sposób pomagało ? Raczej nie. Obecnie tak jak wspomniał Dzieju, wiele dostępnych na rynku olejów ma w sobie dużo detergentów (głównie oleje syntetyczne). Nie ma potrzeby, aby stosowac takie medykamenty. Kiedyś nie wiedząc jaki olej wcześniej był w silniku, zalałem pełnym syntetykiem. Efektem tego bylo to, że w silniku zaczęły odrywac się stare strupy, a te zalepily magistralę olejową i dupa. Zatarłem głowicę, bo nie było smarowania wałków rozrządu. Silnik do wymiany. Więcej już nie próbowałem
__________________
734 zero 70 7dwadwa |
18.02.2011, 11:26 | #9 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,015
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
Online: 1 miesiąc 21 godz 55 min 0
|
Cytat:
Widać jak próbuje się zwiększyć sprzedaż - czyście, smarujcie i wymieniajcie potem Gregu wiem że remont ... wiem nieststy
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa |
|
18.02.2011, 11:38 | #10 |
Administrator
|
No i stała się rzecz dziwna i co najmniej nie spotykana.... w 8 postów został osiągnięty cel.
Większość tematów ciągnie się jak argentyńskie telenowele..... ale nic to damy radę....będzie sekator i ciach.
__________________
AT03 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
LS2 co sądzicie? | buli | Kaski | 27 | 03.05.2013 09:31 |
Co sądzicie ? | Kubaandcom | Kaski | 2 | 19.11.2012 22:17 |