Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.06.2008, 23:11   #1
Gregor
 
Gregor's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wawa
Posty: 184
Motocykl: RD03
Gregor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 godz 41 min 50 s
Domyślnie 2-wentylatory

Witam
Zastanawiam się nad wsadzeniem wentylatora na lewą chłodnice ,tylko jak go podłączyć czy do fabrycznego czy może bezpośrednio pod "aku" i jakiś pstryczek elektryczek.
Przerabiał może ktoś ten temat
Gregor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 00:33   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,644
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 36 min 28 s
Domyślnie

Czyżby Grześku jeden ci nie dawał rady?
to może umyj z zewnątrz chłodnice które to zwłaszcza przy enduro mogą być przypchane.
Ostatnio zrobiłem to w autokarze bo łapał za wysoką, nie spodziewałem się tyle brudu a po gruntowych nie jeździłem , temperatura podczas jazdy na wskaźniku spadła ok 10*.
Operacja prostsza niż dodatkowy wentylator.
AT jest dość odporna na temp jeśli wszystko działa poprawnie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 02:46   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Gregor Zobacz post
Witam
Zastanawiam się nad wsadzeniem wentylatora na lewą chłodnice ,tylko jak go podłączyć czy do fabrycznego czy może bezpośrednio pod "aku" i jakiś pstryczek elektryczek.
Przerabiał może ktoś ten temat
Będę zakładał drugi do trampka ,ale nie oryginalny tylko taki jak przy komputerze. Waży parę deko.Wydajność spora. Na pstryczek.
Od komputera mam również przy DRZ.
Oryginał waży chyba z kilogram. Kilo tu , kilogram tam i się zbiera nadwaga
co nie pomaga..
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Luefter.jpg (275.9 KB, 5 wyświetleń)
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 24.06.2008 o 10:00
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 12:45   #4
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

chodzi mi bardziej o próbę odprowadzenia ciepła na elementy konstrukcyjne jak np rama. jak zamontowałem płytkę alu pod regulator napięcia to rama zabiera tyle ciepła, że nie regul jest tylko letko ciepły. w AT można wyprowadzić przewody np zza termostatu lub bezpośrednio z chłodnic i puścić alururkami po ramie. ale każdy robi jak lubi
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 14:14   #5
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Moja się grzeje się i w korkach w mieście potrafi dojść do czerwonego. Chłodnice mam czyste, listki wszystkie w miarę możliwości poprostowane. Wynika z tego, że w zimę trza będzie wymyć chłodnice od środka.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 16:04   #6
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Odkamieniacz chłodnicy samochodowej

Jest to nieagresywny wodny roztwór amin nasyconych o długim łańcuchu węglowodorowym. Nie zawiera kwasu. Zalecany jest do wszystkich typów chłodnic samochodowych. Pojemność 250ml prduktu pozwala na oczyszczenie ukłaów chłodniczych od 5 do 10 litrów. Zaleca się czyszczenie obiegu chłodniczego co 2 lata. Odkamieniacz chłonicy: czyści i usuwa kamień z układu chłodniczego
pozostawia warstwę zabezpieczającą
preparat nie reaguje ze złączami i stopami.

http://www.impexsaro.com.pl/borygo.html
- Lub o Podobnym działaniu innej firmy > samo mycie nic nie da
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 16:25   #7
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

wieczny moze ci sie termostat nie otwiera jak czeba. u mnie nic takeigo sie nie dzieje, a afri tez nie mloda. jak temp na wskażniku dojdzie do miesjca gdzie sie włacza wiatrak dalej juz nie pojdzie dopoki on sie kreci zeby nie wiem co. chyba ze teren, drugi bieg i pizda cały czas powyzej 6000 rpm.

wypnij chłodnice, wyprostuj blaszki w niej na ile sie by był jak najwiekszy prześwit. potem polej chemią(moze byc taki do robale do kasku) daj po karczer a na końcu spręzone powietrze. afri ma zajebiscie wydajne jak dla mnie chłodzenie

Ostatnio edytowane przez rambo : 24.06.2008 o 16:28
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.06.2008, 19:42   #8
Gregor
 
Gregor's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Wawa
Posty: 184
Motocykl: RD03
Gregor jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Dzięki zacne grono za szybką pomoc
Chłodnice czyściłem w zeszłym roku ale zrobie to jeszcze raz , a co do wentylatora to podepne go pod aku i niech sobie chodzi podczas leśnego orania.
Gregor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2008, 08:08   #9
Bonjour
 
Bonjour's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 302
Motocykl: RD07
Bonjour jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 5 godz 6 min 26 s
Domyślnie

PAny ja tez się nad drugim wentylatorem zastanawiam. Mam plan zamontować go na drugiej chłodnicy. Ale bez żadnego pstryczka tylko sterowany masą z czujnika tak jak pierwszy. Zasilanie to jeszcze nie wiem skąd wezme ale coś się sensownego napewno znajdzie.
Moje doświadczenie z wentylatorami jest takie że faktycznie w korku jak się włączy to dalej wskazówce iść nie pozwoli ale też nie zrzuci temperatury tylko chodzi i chodzi dopuki z korku nie wyjade i nie zaczne szybciej jechać Troche mnie irytuje.
Bonjour jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.06.2008, 00:11   #10
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,644
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 36 min 28 s
Domyślnie

Ktoś to przewidział , obliczył , zaprojektował i skonstruował....... jakoś wszystkim to działa...no może prawie wszystkim.
Jedni mają za zimno inni za gorąco, ehhh ciężko dogodzić.....
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.