![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dubiecko
Posty: 323
Motocykl: Ktm620sx, RD07a
Przebieg: 67
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 13 godz 20 min 7 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Koszalin
Posty: 1,029
Motocykl: LC8 ADV była rd07
Przebieg: do uzgo
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s
|
![]()
znajomy odchudza koła zamachowe i przerabia dwumasy na zwykłe i zamiast nitów zawsze stosuje śrubki 12 klasy gatunkowej poskrecane wszystko na mocny loctite. Takie połączenie jest napewno mocniejsze niz jaki kolwek nit z tego wzgledu że nity stosuje sie bo są tanie i szybie w montazu ale niestety miekkie zeby dały sie rozklepać aśrubki to twarde i lepsze rozwiazanie. Kolejnym plusem jest mozliwośc demontazu w razie potrzeby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]()
Nity były z tego samego materiału co "grzybki" tyle, że nie zahartowane. Ale i tak ciężko było je rozklepać. Grzybki mierzyliśmy indywidualnie do każdej sprężynki oddzielnie. W rzeczywistości wyszło tak, że trzy miały jeden wymiar, trzy miały drugi. Różnica między nimi była niewielka ok 0,1mm. Konkretnych rozmiarów nie podam bo nie pamiętam ale i tak nikomu nic to nie da. Wydaje mi się, że w każdym przypadku będą inne. Należy zwrócić uwagę nie tylko na sprężynki, ale też na stan w jakim są gniazda. Tak by "grzybek" niwelował możliwie najlepiej luz. Zgadzam się, że śrubki są praktyczniejsze ale, koleś robił mi nity w cenie wiec co tam. Jest ok.
Ostatnio edytowane przez blackcock84 : 14.11.2013 o 23:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,271
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 5 dni 2 godz 55 min 28 s
|
![]() Cytat:
![]() połączenie śrubowe żeby miało podobna wytrzymałość do nita musi być na śrubach ciasno pasowanych tzn bez luzów nawet suwliwie być nie może ![]() ![]() Trochę się kiedyś na nitowałem, 12mm nit zakuwa się młotem 3kg na dwa strzały na ciepło trza mieć parę w łapach bo większość z nas robiła taki nit na 3 strzały. A 8 godzin nikt był wstanie machając młotem wytrzymać ![]() Tyle z praktyki po resztę zapraszam do skryptów z konstrukcji maszyn : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]()
pierwszego nita zakuwaliśmy 30 min
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Michał
![]() |
![]()
Nie do końca. Nit głównie na ścinanie pracuje (i tarcie powierzchni) a śruba na rozciąganie. To główna różnica ale są też inne, w samolotach (tych latających) całe poszycia są nitowane bo to połączenie zapewnia minimalną możliwość ruchu.
3kg młot to nie tak dużo bo trzeba odkształcić złącznik. Przedłużki i przykręcanie śruby M12 odpowiednim momentem to też niemała siła rozciągająca rdzeń - i to statyczna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 47 min 29 s
|
![]()
Żadna śruba nie zastąpi połączenia nitowego, zwłaszcza zakuwanego na gorąco. Ale to są po prostu inne rodzaje połączeń i nie zawsze można je traktować zamiennie.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Michał
![]() |
![]()
Dokładnie, krótko i na temat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dubiecko
Posty: 323
Motocykl: Ktm620sx, RD07a
Przebieg: 67
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 13 godz 20 min 7 s
|
![]()
Czy takie nity można utoczyć z utwardzanej śruby np 8.8? A może jeszcze twardsza powinna być?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ciśnienie rośnie ;)
![]() Zarejestrowany: Oct 2012
Miasto: Opole
Posty: 636
Motocykl: RD07a była... :(
Przebieg: 58000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 13 godz 4 min 28 s
|
![]()
Nity nie mogą, a w każdym razie nie powinny być robione z twardej stali, bo zakuwając można naruszyć ich strukturę i osłabić, nie mówiąc o tym, ze może się rozklepać na wierzchu a w środku będzie luz bo nie napęcznieje. Nity produkuje się ze specjalnej stali która się poddaje rozpęcznianiu przy nitowaniu dlatego kasuje wszelki luz w otworze. Ja nity do sprzęgła w afrze robiłem z większych nitów które stoczyłem do wymiaru pasującego.
więcej informacji o wymianie i recyklingu sprzęgła tutaj
__________________
Lepiej przeżyć małą przygodę, niż siedziec w domu i czytać o dużej. Ostatnio edytowane przez igi : 18.11.2013 o 09:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
patent na wzmocnieni tylnego stelaza. | motomysz | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 6 | 07.06.2014 01:06 |
Kufer + oparcie = narzekająca żona, czyli patent jak cofnąć kufer | Arkadius | Wszystko dla Afryki | 8 | 28.02.2013 21:05 |
patent na niskie ciśnienie w oponach | Wojtek_K | Wszystko dla Afryki | 2 | 04.02.2013 12:57 |
Patent AQ rezerwa paliwa | Kazmir | Uklad paliwowy i wydechowy | 1 | 04.08.2009 22:37 |