|
|
|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 34 s
|
To czy plyn bedzie wyzej w butelce nic nie da. Powietrze siedzi w lokalnym maksimum.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
|
|
|
|
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,352
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 42 min 22 s
|
Cytat:
Najlepszym rozwiązaniem by był trójnik w najwyższym miejscu nagrzewnicy z wężykiem do nowego nowoczesnego zbiorniczka wyrównawczego takiego nowoczesnego z korkiem. I drugi wężyk z niego do chłodnicy bez korka. Ale tam nie ma miejsca na takie eksperymenty. A taki korek co mam teraz (to jest zwykły korek z rodziny korków fiata (125p) da sie jakoś sprawdzić czy działa poprawnie?
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Administrator
![]() |
Cytat:
A jak chcesz po taniości to jakiś trójnik z możliwością szczelnego zakrecania na bocznym jego końcu w możliwie najwyższym miejscu czyli pewnie tuż przed nagrzewnicą. znikomy koszt a problem z głowy. Sprawdzenie podstawowe twojego korka polega na tym że zalewasz do pełna układ na zimno. Np. wężem przy nagrzewnicy , oczywiście z zakręconym korkiem chłodnicy, by zminimalizować pozostałości powietrza w układzie. Następnie odpalasz i doprowadzasz do włączenia wentylatora obserwując czy i przy jakiej temperaturze następuje "oddawanie " nadmiaru płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście zawór nagrzewnicy otwarty na max. Jeśli to nastąpi zaznaczasz ile wypompowało. Pozostawiasz silnik do całkowitego ostygnięcia i sprawdzasz czy wypompowany płyn wrócił w tej samej ilości do chłodnicy. Jeśli tak to z grubsza korek działa. Jeśli nie to oznacza niewłaściwe działanie zaworków zwrotnych. Generalnie zaworki są ustawione na ciśnienie większe niż masz przy 90*C więc awaryjnie możesz nieco sprowokować ciśnienie odłączając wentylator i pozwalając na bliżej 100*C oczywiście z należytą uwagą i bez odkręcania wtedy korka !! W razie wątpliwości za kilka zł kup nowy korek. Np. do Vectry B kosztuje całe 8zł.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 21.02.2015 o 22:49 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Zakonserwowany
![]() |
Filozof coś mi tu z tym odpowietrzeniem nie pasuje , miałem pandy z silnikiem 750 , 900 i teraz mam 1100 . W 750 i 900 nie było zbiorniczka wyrównawczego taka jak w 1100 , tylko korek na chłodnicy gdzie zalewało sie płyn , w żadnym nie miałem takich akcji jak Ty a wymieniałem płyn , pompę itp. Dziwne to .
__________________
Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni . |
|
|
|