Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.08.2017, 11:18   #11
peter8700
 
peter8700's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2014
Miasto: Ostróda
Posty: 40
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 52000
peter8700 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 9 godz 47 min 40 s
Domyślnie

Nasuwa mi się pytanie, czy bezpieczne jest wykonywanie takiego pomiaru z żarówka, jak opisał szynszyli? Chodzi mi o to, że obciążamy w ten sposób nierownomiernie alternator. Czy jest jakaś metoda, żeby zrobić pomiar napięcia obciazajac wszystkie pary faz jednocześnie?
peter8700 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 11:24   #12
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,412
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał peter8700 Zobacz post
Nasuwa mi się pytanie, czy bezpieczne jest wykonywanie takiego pomiaru z żarówka, jak opisał szynszyli? Chodzi mi o to, że obciążamy w ten sposób nierownomiernie alternator. Czy jest jakaś metoda, żeby zrobić pomiar napięcia obciazajac wszystkie pary faz jednocześnie?
A co niebezpiecznego jest w takim pomiarze?
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 11:55   #13
peter8700
 
peter8700's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2014
Miasto: Ostróda
Posty: 40
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 52000
peter8700 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 9 godz 47 min 40 s
Domyślnie

Nie wiem, dlatego pytam. Mam problem z ładowaniem i w weekend zamierzam zrobić pomiary. Chce się do tego dobrze przygotować. Kiedyś słyszałem, że nie jest dobre dla pradnicy gonić ją bez obciążenia. Dlatego zastanawia mnie, czy nie jest jeszcze gorsze obciążenie tylko niektórych faz.
peter8700 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 12:18   #14
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,412
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Symetryczny rozkład obciążenia na fazach/uzwojeniach jest istotny i bardzo ważny - tu słuszna Twoja uwaga i brawo za spostrzegawczość. Jednak podczas krótkotrwałego obciążenia (nawet nadmiernego) jednej z faz czy uzwojenia, nic się stanie poza wzrostem temperatury i zużycia energii.
To sprawdzenie jest pomiarem chwilowym, a nie stałym obciążeniem dla układu.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła

Ostatnio edytowane przez Novy : 18.08.2017 o 12:57 Powód: Literówka
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 12:56   #15
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,870
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 7 godz 19 min 25 s
Domyślnie

zawsze mozesz podlaczyc trzy zarowki na raz

jak niby ma szkodzic pradnicy praca bez obciazenia?
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 13:27   #16
Pils


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Posty: 521
Motocykl: miałem 10 lat RD07a teraz CRF DCT 1100L
Pils jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 godz 29 s
Domyślnie

Lepsza będzie żarówka 110 V czy 130 V czy to wszystko jedno?
Kupno takiej żarówki nie lada wyzwanie, żarówka 3 PLN a przesyłka 20pln

po poszukiwaniu
www.spectrumled.pl - Mysłowice
Pils jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 13:35   #17
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,870
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 7 godz 19 min 25 s
Domyślnie

nie ma znaczenia czy 110 czy 130 bo pradnica i tak nie osiagnie takiego napiecia. zarowki zaswieca bardzo podobnie.

po prostu trudno w naszym rejonie o inny odbiornik na takie napiecia. z zarowka najprosciej
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.08.2017, 17:53   #18
peter8700
 
peter8700's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2014
Miasto: Ostróda
Posty: 40
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 52000
peter8700 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 9 godz 47 min 40 s
Domyślnie

Nie dostałem takiej żarówki jak pisałeś szynszylu (110V 100W). Czy mogę wykorzystać połączone szeregowo dwie żarówki (42V 60W)? Czy to nie będzie zbyt duże obciążenie dla alternatora?
peter8700 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.08.2017, 16:50   #19
Pils


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Posty: 521
Motocykl: miałem 10 lat RD07a teraz CRF DCT 1100L
Pils jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 godz 29 s
Domyślnie

Test wykonany. Silnik ciepły, Żarówka świeci tak samo jasno we wszystkich konfiguracjach.
Czy mogę uznać alternator za sprawny?
Pils jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.08.2017, 18:36   #20
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,870
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 7 godz 19 min 25 s
Domyślnie

moga byc takie zarowki w szeregu.

pils - jest OK
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
padł alternator? Włóczykij Układ elektryczny i zapłonowy 2 12.08.2017 18:50
Ohlins - diagnostyka i regeneracja ewentualnie. Bonjour Rama, zawieszenia, napęd 12 18.01.2013 22:42
alternator podmianka? mad_leaf Układ elektryczny i zapłonowy 9 09.11.2011 10:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.