![]() |
![]()
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() |
![]()
Upał 34 stopnie, ale to minie spoko....co Wy tacy nerwowi? Ostatnio nie idzie tu nic napisać
![]() To jest element (termistor) przez który płynie prąd żarówki pokazującej poziom rezerwy paliwa. Już sama wymiana żarówki na inną (mocniejsza / słabsza fabr-12V 3,4W) może być powodem złej pracy tej kontrolki. Jeśli termistor jest niezanurzony w paliwie to się nagrzewa (płynie przez niego prąd żarówki około 0,2A) i jego rezystancja (opór) jest bardzo mała i żarówka świeci. Zanurzony jest chłodzony "temperaturą" paliwa i ma dużą rezystancję przez co żarówka nie świeci. Jeśli ktoś chce zrobić pomiary rezystancji musi podać temperaturę otoczenia / termistora przy pomiarach np: 20-25 stopni - to już jest jakieś odniesienie. Co innego charakterystyka (sposób narastania rezystancji do temperatury, szybkości narastania itp) takiego termistora może być już inna. Co do samych zamienników. Może być różnica w sposobie zaświecania kontrolki. Moje termistory pamiętam bardzo powoli przechodziły w stan świecenia, a były dobierane z oferty części elementów elektronicznych (opis w afripedii)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
|
![]()
podpinam sie do tematu, czy w RD04 sa dwa termistory czy jeden? w serwisówce mam ze jest jeden,chyba ze drugiego nie widze
![]() i odrazu drugie pytanie ,tankowanie...kots napisal na forum zeby przy tankowaniu koniecznie byly otwarte oba kraniki, dlaczego ? chyba jednak sa dwa ... https://www.google.pl/search?q=honda...3F-VFMM:&vet=1 tylko gdzie jest drugi umieszczony,oba sa po tej samej stronie ? po dlugosci kabli wyglada ze tak ,chyba jeden wyzej drugi nizej,dobrze kombinuje? ![]() Ostatnio edytowane przez gumpinoga : 24.06.2019 o 17:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() |
![]()
Bak w 3 i 4 jest taki sam więc musza byc 2 czujniki. Kraniki są po obu stronach baku- ten z prawej przy osłonie kolektora pod bakiem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
|
![]()
zgoda,sa dwa kraniki, tylko dlaczego maja byc otwarte przy tankowaniu? bo ponoc nie zatankujesz do pelna gdyby ktorys z nich byl zamkniety? czy one sa od wewnatrz powiazane wezykami,przelewami,,,?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Odwrotnie, jakbyś chciał "wyciągnąć" całe paliwo ze zbiornika to muszą być otwarte dwa kraniki. Budowa zbiornika na dole przypomina "dwa cycki" połączone górną częścią zbiornika. W tych "cyckach" jest coś około 5L paliwa. Kraniki są wkręcone na dole "cycków" Niektórzy specjalnie mają zamknięty kranik chcąc mieć pewność, że jak zacznie zdychać na jednym to z drugiego "cycka" do stacji paliw się może dojedzie.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
nOOb
![]() ![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Góra
Posty: 145
Motocykl: RD04
![]() Online: 2 dni 13 godz 25 min 42 s
|
![]() Cytat:
Mirek Swirek BANDA LUBLIN Zarejestrowany: Apr 2009 Miasto: Lublin Posty: 3,079 Motocykl: RD04 Przebieg: Kręcony Mirek Swirek jest na dystyngowanej drodze Vanik, Ty sobie chłopie jaja robisz. Jak masz kranik ustawiony w pozycje Rezerwa, to zatankujesz tylko 4,5 litra. Jeśli masz kranik w pozycji On, to tankujesz do pełna. Bacznie przy tankowaniu trzeba uważać na pozycje Kranika. W pozycji Off nie zatankujesz nic... prosze bardzo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
![]()
Zgrywusy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Moderator
![]() |
![]()
Mirek Świrek robił sobie jaja.Na kraniku zamkniętym,otwartym i rezerwie zatankujesz tyle samo paliwa.Jedynie na wykręconym kraniku trochę więcej się zmieści
![]() ![]()
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() |
![]()
Z tą pozycją kranika podczas tankowania to jest tak jak z zestawami do konwersji motocykli z anielskiego na ludzki.
Wiadomo - gaz i biegi po drugiej stronie i trochę rzeczy jeszcze trzeba poprzekładać ![]() A co do jazdy z jednym kranikiem zamkniętym (w RD03 i RD04) to jest to dobry pomysł. Kiedyś, na samym początku okazało się, że u mnie nie działa czerwona (dolna) rezerwa i dzięki takiemu mykowi dojechałem do stacji. (a rezerwie pomogła wymiana termistora) W siódemkach chyba jest jeden kranik i ma trzy pozycje (on/res/off) w trójkach i czwórkach są dwa kraniki i każdy ma dwie pozycje (on/off)
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wskaźnik poziomu paliwa | kermit1 | Wszystko dla Afryki | 1 | 05.02.2015 00:49 |
Wskaźnik poziomu paliwa | bartol44 | Uklad paliwowy i wydechowy | 13 | 27.08.2014 08:31 |
Ustawianie poziomu paliwa w komorze pływakowej rd03 | Fihu | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 08.02.2012 13:15 |