Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Kwestie różne, ale podróżne.

Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.02.2025, 08:54   #11
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 479
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 13 godz 48 min 4 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tygrys 74 Zobacz post
TT 600 s nie waży na pewno 131 kg miałem ważyłem
Może pomyliłem z wersją r. Ile Ci wyszło z tego ważenia ?
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 09:01   #12
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,962
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 6 dni 11 godz 3 min 44 s
Domyślnie

Przychylam się do tego co napisał Trolik nie ważne czym ważne gdzie i jak - z tym że ja to taki teoretyk i daleko mi tu do doświadczonych kolegów a i sam mam podejscie martwienia sie o wszystko ....
Ale
Zobacz na Facebook jest taki profil Dualadventure: Dualsport and Adventure Motorcycle Riding lub strona https://www.dualadventure.com/
Kolega jedzie dookoła świata na CRF 450L a wcześniej przeszło 100 tys nawinął 690
A tu Aron na exc 500 - https://advrider.com/f/threads/new-z...00exc.1181912/
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 11:03   #13
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,491
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 2 tygodni 1 dzień 17 godz 46 min 33 s
Domyślnie

Teoria jedno, praktyka drugie. Też kiedyś myślałem że znalazłem sprzęt idealny: XR 600 z silnikiem dominatora z 89 roku z kopniakiem i rozrusznikiem. Zrobiłem solidny remont z fantami typu nowy ostry wałek, nowy gaźnik z pompką itp. Zawieszenie przód od crf 450. Miało być pięknie. Praktyka pokazała że stara instalacja miewała fochy i gubiła prąd przy ochlapaniu wodą. Inne przełożenia skrzyni biegów względem XR 600 i brak szóstki (względem exc na który się przesiadłem) też były na minus. Do tego kilka niuansów jak szukanie miejsca na akumulator, walka z tylnym amorem do którego niełatwo o zamienniki itp. Podwoiłem wartość i sprzedałem kumplowi w cenie sprzed modyfikacji
Kolega do dziś nie znalazł przyczyny prądowych fochów. Stwierdziłem że za dużo dziwnych rzeczy wychodzi żeby polegać na tym sprzęcie w zagranicznych wyjazdach. EXC który wtedy kupiłem (2016 rok) jako 3-letni do dziś mi służy bezawaryjnie.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 16:09   #14
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,498
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 6 dni 6 godz 59 min 42 s
Domyślnie

jakbym miał czas na dłuuuugi półroczny, lub dłuższy wyjazd gdzieś w tzw pizdu to poszedłbym do salonu hondy i kupił nową CB125F. zasięg na zbiorniku 700+ km, spalanie 1.2l bodaj na 100km, 85kmh przelotowo można lecieć bocznymi drogami.
sporo o tym myślałem i szczerze na taki wyjazd to byłby mój wybór.
wiem - grzybowóz
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 17:54   #15
Tygrys 74
 
Tygrys 74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 517
Motocykl: XR 600
Tygrys 74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 21 godz 1 min 43 s
Domyślnie

Kol syncronizator zjechałem z offiku na wagę na złomie u kol było nie więcej niż 5 l beny i oliwa w silniku wyrzucone z Moto wszystko co nie potrzebne w polach tt600 s belgarda i wyszło 151 kg.
__________________
Na YouTube przygody HONoDY
https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q
Tygrys 74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 18:58   #16
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 275
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 41 min 17 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
jakbym miał czas na dłuuuugi półroczny, lub dłuższy wyjazd gdzieś w tzw pizdu to poszedłbym do salonu hondy i kupił nową CB125F. zasięg na zbiorniku 700+ km, spalanie 1.2l bodaj na 100km, 85kmh przelotowo można lecieć bocznymi drogami.
sporo o tym myślałem i szczerze na taki wyjazd to byłby mój wybór.
wiem - grzybowóz
Mam takie jeździdło (2024) i z tym zużyciem paliwa to nie do końca tak - przy w miarę oszczędnej jeździe te "katalogowe" 1,5/100 to może wyjdzie. U mnie ostatnio tak z 1,8 - 1,9. Aleee.... to i tak znikome ilości paliwa... Te może i 600 km da radę, zwłaszcza, że pompa paliwa jest poniżej zbiornika i zawsze jest zalana.
Zbiornik 11l
Pomyśl, to drogie nie jest
Będzie więcej "wariatów"
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME ! !
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2025, 20:27   #17
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,498
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 6 dni 6 godz 59 min 42 s
Domyślnie

jak młody będzie chciał jeździć to mu może kupię choć niech on najlepiej jak najszybciej się przesiądzie w samochód i nie idzie w ślady ojca.
ja mam na czym jeździć ale w temacie wątku to tak j.w.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2025, 09:28   #18
voxan69
 
voxan69's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,017
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
voxan69 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 6 godz 28 min 58 s
Domyślnie

Jeżeli finanse nie są problemem to wg.
mnie nowa Drz. W Stanach będzie wszystko do doposażenia od zbiornikow paliwa po inne akcesoria jak bagażniki, osłony itd.

https://suzuki.pl/lpmoto/drz4s
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
voxan69 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.02.2025, 10:30   #19
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,107
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 1 tydzień 8 godz 40 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Hall Zobacz post
1. DR 650 - sprzęt który mogę kupić nowy, zero przebiegu i fatygi. Bardzo popularny na świecie, ale nawet i u nas ciągle jeździ sporo egzemplarzy i spotkać można ludzi którzy je znają. Znany w warsztatach z dostępem do części i akcesoriów. Najcięższy - 147kg. Do przerobienia tylne koło na 18", brak kopki i chłodnice oleju, do tego kilka innych koniecznych spraw. Moje serducho z niewiadomych powodów najmniej do niego bije.
2. XR650L - również dostępna nowa, ale o ile znana za ocenaem to u nas prawie wcale. Genialny oldschcoolowy i zawadiacki look, brak kopki, i spora waga (147kg).
3. XR600R po 1988r - ten sam chassis co 650L, 134kg ale silnik na kopkę, najnowsze egzemplarze mają około 20lat. Co z częściami?
4. XR400R - 116kg(!), silnik na kopkę, Co z częściami, podobnie jak wyżej - najnowsze mają ponad 20 lat?
5. Yamaha… nie znam się na Yamahach, czy jakiś XT jest wart wstawienia na tą listę?
1. Miałem, lubiłem ale to jednak masa i to wysoko, przeróbki to nie problem ale masz brak kopajki. Z drugiej strony niezajebliwe kowadło, które każdy kowal naprawi.
2. Dużo lepsze zawiasowo od DR ale za to RFVC co wiadomo. Do tego serwisowo trzeba tam operować zdecydowanie częściej.
3, 4. Stare i tyle w temacie. Zamiast XR600 czy XR400 poleciłbym 250 Baja, którą sam miałem kupić ale części już nie ma więc ryzykowny temat.
5. XT to jest warte zastanowienia ale nie żadne 600. Zakładam że ten motocykl ma być lekki. Jest coś takiego jak XT250 co wazy zalane chyba 130 kg i da się to kupić nowe i to w Afryce.
https://yamaha-moto.cami-cfao.com/en...oon-cami/xt250
Problemem jest mikry baniak i nie ma kopajki ale to chyba pali jakieś śmieszne ilości beny więc może przesadzam. Z tego co widzę to po Afryce wycieczki latają jakimiś Kibo 250 więc może taka Yamaszka byłaby rozwiązaniem.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.02.2025, 00:19   #20
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 479
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 13 godz 48 min 4 s
Domyślnie

Jak z Afryki ... to może nowa Yamacha AG200
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20240917_142950.jpg (131.5 KB, 21 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240917_142502.jpg (164.3 KB, 25 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240917_142520.jpg (149.4 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240917_142530.jpg (134.9 KB, 20 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240917_142612.jpg (182.5 KB, 20 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240917_142506.jpg (155.1 KB, 19 wyświetleń)
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wł.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.