Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.04.2012, 23:50   #1
Marcin.111
 
Marcin.111's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
Marcin.111 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 7 godz 9 min 12 s
Domyślnie Przebieg motocykla a stan rozrządu

Temat nie do końca afrykański ale liczę na to że ktoś odpowie mi na moje pytanie. Zakupiłem w Anglii Suzuki DRZ400. Po przyjeździe okazało się że na liczniku jest tylko 2300mil a motocykl z 2002. Jako że lubię wiedzieć w jakim stanie jest sprzęt na którym jeżdżę to zajrzałem dziś do silnika i sam nie wiem co mam myśleć. Jak zobaczyłem dociski od wałków rozrządu to przestraszyłem się że już się zacierają wałki ale patrząc na wałki nabrałem wątpliwości. Wałki w miejscach w których się obracają w głowicy dalej posiadają ślady fabrycznej powłoki. W niektórych miejscach są już dotarte do połysku a w innych są dalej szare. Zastanawiam się czy dokładność wykonania jest tak niska że wałek tylko miejscami dotyka głowicy czy może te wałki są jeszcze nie dotarte. Nigdy nie kręciłem w motocyklu który jest na dotarciu ale przypuszczam że to może wyglądać tak jak u mnie. Czy możliwe jest że przy tych 3700km wałki były by jeszcze nie dotarte. W ten przebieg oczywiście tak w 100% nie wierze.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Zmiana rozmiaruDSC_6937.JPG (85.1 KB, 7 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Zmiana rozmiaruDSC_6950.JPG (88.6 KB, 3 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Zmiana rozmiaruDSC_6953.JPG (85.6 KB, 1 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Zmiana rozmiaruDSC_6959.JPG (96.3 KB, 2 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Zmiana rozmiaruDSC_6961.JPG (94.5 KB, 2 wyświetleń)
Marcin.111 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2012, 00:14   #2
Babel
 
Babel's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,876
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 15 godz 1 min 3 s
Domyślnie

Może ktoś grzebał i za mocno dokręcił wałki - stąd trochę ślady na panewkach (choć przy tym przebiegu nie powinien nikt tam zaglądać) - wałki w DRZ cie dokręca się 10 Nm - to jest naprawdę mało i bez dobrego klucza nie podchodź i należy tego bezwzględnie przestrzegać (żadnego dokręcania na oko).
Głowica jest droga - używka kosztuje ok 1 tys PLN
Po zdjęciach ciężko to ocenić a i ja u siebie nie pamiętam jak miałem - ale wg mnie jest OK i ja bym sprawdził luzy zaworowe złożył pilnując tych 10 Nm , nalał dobrego oleju (ja latam na Agipie 10w60 full syntetyk - polecają tez Motorexa 10 w 50 też full) i latał (pilnując stanu oleju - bo potrafią sobie łyknąć niektóre egzemplarze).
Ile masz ząbków na napinaczu rozrządu do końca i jak złożysz rozrząd to strzałki na kołach pasują idealnie (to mogłoby weryfikować przebieg)? Piszą na forach że łańcuch wytrzymuje 12 - 15 tys km - ja u siebie właśnie wymieniałem i wg mnie był to oryginał .


A może chcesz kupić MCCT 2002 rok ma jeszcze wadliwy automatyczny napinacz rozrządu.

Ostatnio edytowane przez Babel : 18.04.2012 o 00:18
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.04.2012, 10:54   #3
Marcin.111
 
Marcin.111's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
Marcin.111 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 7 godz 9 min 12 s
Domyślnie

MCCT już sobie wystrugałem na tokarce. Całkowity koszt mniej niż 2PLN za śrubę 3 nakrętki i oring.
Marcin.111 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.04.2012, 23:22   #4
makumba
 
makumba's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Mielec
Posty: 91
Motocykl: AT kumpel ma.
makumba jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 2 godz 6 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Babel Zobacz post
Może ktoś grzebał i za mocno dokręcił wałki - stąd trochę ślady na panewkach (choć przy tym przebiegu nie powinien nikt tam zaglądać) - wałki w DRZ cie dokręca się 10 Nm - to jest naprawdę mało i bez dobrego klucza nie podchodź i należy tego bezwzględnie przestrzegać (żadnego dokręcania na oko).
Głowica jest droga - używka kosztuje ok 1 tys PLN
Po zdjęciach ciężko to ocenić a i ja u siebie nie pamiętam jak miałem - ale wg mnie jest OK i ja bym sprawdził luzy zaworowe złożył pilnując tych 10 Nm , nalał dobrego oleju (ja latam na Agipie 10w60 full syntetyk - polecają tez Motorexa 10 w 50 też full) i latał (pilnując stanu oleju - bo potrafią sobie łyknąć niektóre egzemplarze).
Ile masz ząbków na napinaczu rozrządu do końca i jak złożysz rozrząd to strzałki na kołach pasują idealnie (to mogłoby weryfikować przebieg)? Piszą na forach że łańcuch wytrzymuje 12 - 15 tys km - ja u siebie właśnie wymieniałem i wg mnie był to oryginał .


A może chcesz kupić MCCT 2002 rok ma jeszcze wadliwy automatyczny napinacz rozrządu.
Hej, dlczego polecają te właśnie oleje? bo tańsze czy lepsze? ja wlewam castrola 10w40 pol synt. jest naprawde ok.



Marcin nie szukaj dziury w całym tylko składaj i latamy!

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 23.04.2012 o 23:30
makumba jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2012, 09:00   #5
Marcin.111
 
Marcin.111's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Podkarpacie
Posty: 401
Motocykl: raczej juz nie bede mial
Marcin.111 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 7 godz 9 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał makumba Zobacz post
Hej, dlczego polecają te właśnie oleje? bo tańsze czy lepsze? ja wlewam castrola 10w40 pol synt. jest naprawde ok.
Te oleje z wyższą drugą cyfrą mają lepsze właściwości w wysokich temperaturach. Przy jeździe w terenie silnik często jest przegrzany i taki olej się lepiej sprawdza.
Widzę że nikt więcej się nie odezwie więc czas na małe podsumowanie. Zrobiłem research w internecie i wygląda na to że wałki w DRZ tak mają. Wałki nie przylegają równo całą powierzchnią do głowicy i nie ścierają się równomiernie. Przynjmniej na zdjęciach które znalazłem w internecie tak jest na wszystkich.
Marcin.111 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.04.2012, 18:58   #6
Motomaniak


Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Posty: 10
Motomaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 20 godz 10 min 35 s
Domyślnie

Łożyskowanie wałka rozrządu jest zawsze kiepsko smarowane i nie ma znaczenia tu olej, chyba, że motocykl jest używany w ujemnych temperaturach. Takie objawy jak na zdjęciach są najczęściej spowodowane wprowadzaniem na obroty jeszcze nierozgrzanego silnika. Jak rozbierałem rozrząd w Yamha TDM 900 przy 40 tys. były takie same rysy, później rozbierałem przy 60 tys nic się nie zmieniło. Ja bym się tym nie przejmował.
Motomaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
stan rozrządu Michał Silnik, sprzęgło, skrzynia 98 18.12.2014 23:52
Filtr paliwa VS przebieg rambo Uklad paliwowy i wydechowy 33 27.02.2012 00:15


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.