Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.08.2015, 14:00   #1
mygosia
 
mygosia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Podlasie
Posty: 2,665
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mygosia jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 21 godz 49 min 27 s
Domyślnie "Self-expanding oil plug" - gumowe zatyczki spustu oleju, samorozprężalne????

Trafiłam na coś takiego w obcojęzycznym internecie

Czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Czy ktoś to stosował?
Czy coś takiego można kupić u nas?

Zależy mi na zdaniu praktyków

Tutaj kilka obrazków





mygosia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 17:24   #2
Prince
 
Prince's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Posty: 1,328
Motocykl: xtz660 Ténére/XR650R
Prince jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 14 godz 40 min 18 s
Domyślnie

Podobnym "patetnetm" poradziliśmy sobie w firmie, w jednej maszynie, która wypluła oryginalny korek z plastiku. Działa to, ale w motocyklu wolałbym mieć sprawny po bożemu. Nie trudno sobie coś podobnego wystrugać z podkładek, śrubek i kawałka gumy ( Tu UWAGA - musi byc to guma olejoodporna). Jeśli w motocyklu cieknie Ci spod spustu oleju to naprawa wkładką Hellicol albo pokrewne kosztuje chyba 25zł.
Prince jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 17:32   #3
Mat7
 
Mat7's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Wawa
Posty: 146
Mat7 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 7 godz 53 min 4 s
Domyślnie

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzIxMDAzMw==
Mat7 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 19:54   #4
mygosia
 
mygosia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Podlasie
Posty: 2,665
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mygosia jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 21 godz 49 min 27 s
Domyślnie

Nic nie cieknie
Chodzi o sprawę awaryjną, gdy jest w 50% zjechany gwint i może być gorzej.

Prince, ale żeby wkręcić sprężynkę, to w tym przypadku trzeba by otwór przegwintować, tak? Jak to zroić, aby opiłki nie wpadły do środka silnka? Jak zachować osiowość [w najlepszym razie moto leży na boku]. Nie mam mozliwości przetransportowania moto do mechanika

Mat7 - nie ma drobnozwojowych

Na razie udało się wkręcić oryginalną śrubę [ta która zjechała gwint, to była akcesoryjna z magnesem, która jednak jest krótsza, no i jakaś taka do dupy generalnie...]. obserwuję ujście I myślę co dalej...
mygosia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 20:37   #5
strobus1
 
strobus1's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,405
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
strobus1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 3 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mygosia Zobacz post
Cale żeby wkręcić sprężynkę, to w tym przypadku trzeba by otwór przegwintować, tak? Jak to zroić, aby opiłki nie wpadły do środka silnka? Jak zachować osiowość
Opiłki z reguły wypadają na zewnątrz, a tych klika sztuk i tak wyłapie filtr oleju lub magnes w korku - nie zabiją silnika.
Co do zachowania osiowości to też bez paniki - gwintowniki do "sprężynek" są tak skonstruowane by się same w otworze odpowiednio ustawiły - trudno to skopać.
W ten sposób naprawia się zerwane gwinty świec zapłonowych bez zdejmowania głowicy.
Ale fakt lepiej to zrobić w garażu niż na pustyni...
zdrówka
__________________
Nie ważne gdzie, nie ważne czym.
Ważne z Kim.
strobus1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 20:45   #6
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,741
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 17 godz 59 min 53 s
Domyślnie

Żeby opiłki nie leciały do środka to w korek wlewu oleju podłącz sprężarkę i gwintuj.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2015, 22:38   #7
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Jest jeszcze opcja dorobienia śruby z ciaśniejszym pasowaniem. Czyli troszkę "grubszą". Dorabiam takie często do weteranów. Działą zawsze.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2015, 11:55   #8
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,870
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 7 godz 19 min 34 s
Domyślnie

w naprawione helicoil miejsce radze wkrecic na stale to:

http://sidmotorsport.pl/pl/s/1915-zawor-stahlbus.html

dziala to tak:

http://www.stahlbus.com/info/images/...sen_DE_250.gif

i przy kolejnych wymianach oleju nie ma potrzeby wykrecania sruby z nadwyrezonego gwintu. wkrecilem takich spustow juz kilka i klienci zadowoleni. jest czysto i szybko przy kolejnych wymianach oleju.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2015, 12:38   #9
mygosia
 
mygosia's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Podlasie
Posty: 2,665
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mygosia jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 21 godz 49 min 27 s
Domyślnie

Wada - nie można kontrolować opiłków przy spuszczaniu oleju

Jest na to jakiś alternatywny sposób?
mygosia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2015, 12:43   #10
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 38 min 12 s
Domyślnie

Cedzisz olej przez przescieradlo i wrozysz z opilkow :-)
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
podkłada śruby spustu oleju mucha_dub Silnik, sprzęgło, skrzynia 22 23.05.2014 23:52
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". MOTOMYSZA Wszystko dla Afrykańczyka 7 29.10.2012 20:21
wymiary korka spustu oleju klanol Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 21.11.2008 00:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.