Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.01.2016, 11:59   #1
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 649
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie XT600R - warto? Luźna dyskusja o 50/50

Dobry kumpel poprosił mnie o wybadanie tematu.

Jeździ obecnie na V-stromie. Kusi go coś bardziej uterenowanego. Na okolice Kat'a czy DRZ400 jeszcze nie przekonany.

Chce wtrysk i coś w miarę niestarego, więc do Afryki/Trampka/DR650 go nie przekonam.

Zastosowanie: 40/60 teren/szosa. Jakiś Rajd Tukan, jakaś lekka szutrowa Ukraina, jakiś wyjazd "wyprawowy".

Pojawił się temat XT660R.

Na przykład takiego: http://allegro.pl/yamaha-xt660r-i5919215689.html

Opinie? Będzie z tego zadowolon?

Rozsądne alternatywy?
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 12:02   #2
Misza
22.10.2006, DTN :)
 
Misza's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Misza jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
Domyślnie

Chcesz to mogę ci podjechać obadać tą sztuke, może się uda zabrać któregoś z posiadaczy/zarzynaczy 660

Dobry motor, ale musisz brać pod uwagę ograniczenia. To taka afryka tylko że singiel. Zawieszenie dość słabe, silnik nie powala mocą/momentem ale jedzie i w miarę się nie psuje. Kolega miał w swoim Power Commandera co zrobiło mu naprawde dobrze kosztem spalania. Inny kolega zarżnął swoją w 22 tys km od nowości.

to ten: ( na pierwszym planie jakiś idiota)



Teraz ją zrobił na poważnie czyli wymienione zawieszenie przód/tył, wydech 2w1, jakieś odciążanie i jest super sprzęt.
__________________
Real adventure starts where road ends...

-AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'


http://www.youtube.com/user/Miszapoland

Ostatnio edytowane przez Misza : 26.01.2016 o 12:07
Misza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 12:28   #3
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
Domyślnie

Siema Niech się kumpel zaloguje na forum i poczyta, było już wiele podobnych tematów, nawet o tym konkretnym motocyklu. Niech poszpera. Motocykl dość ciężki i niczym się specjalnie nie wyróżnia, zawiecha w Afryce była ok kilkanaście lat temu. Ten motocykl ma podobną..jak AT wtedy. Misza zresztą napisał o modyfikacjach.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 12:32   #4
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 31 s
Domyślnie

Ten motocykl to jeden z niewielu współczesnych jednocylindrowych "enduro" tej pojemności, dlatego jest popularny bo wyboru w tych rocznikach praktycznie brak. Silnik fajny reszta taka sobie, sporo już tematów o tym było.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 19:24   #5
mirkoslawski
 
mirkoslawski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,656
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
mirkoslawski jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 13 godz 54 min 39 s
Domyślnie

Tak się porobiło, że przesiadłem się na XT 660R na jesieni (po TA i AT) i (postaram się byc obiektywny)

plusy:
- waga (po przesiadce duża różnica)
- spalanie (około 5 l ale podobno da się i 4 l/100 km uzyskać)
- niełamliwe plastiki i właściwie wszystko na wierzchu co przy serwisie szybko da się docenić
- poręczność - łatwość manewrowania w porównaniu z AT a nawet z TA zauważalna
- przy dbaniu - niezajebliwy silnik
- duża dostępność części i akcesoriów
- duże przebiegi pomiędzy serwisami
- brak gaźników (dla mnie zaleta)
- na świecie łatwy dostęp do części (popularny silnik i sam motocykl)
- hamulec przedni - działa jak należy

minusy:
- gorsza pozycja na stojąco (po upgradach jest dużo lepiej ale nadal nie jest tak komfortowa jak w AT po takich samych zabiegach typu podwyższenie kierownicy i wymiana tejże samej)
- ażeby ten motocykl był przygotowany do jazdy w terenie, trzeba zainwestować w dodatki (u mnie jakieś 4 k PLN choć nie wszystko było niezbędne)
- dla mnie - wygląd
- hamulec tylni - działa raczej zero - jedynkowo

ani plus - ani minus:
- singiel a więc bardziej "narowisty" i bardziej 0-jedynkowo oddający moc
- zawieszenie takie jak w AT ale waga 40 kg mniejsza
- moc prawie jak w AT ale singiel i masa 40 kg mniejsza
- w oryginale (po przeróbkach jest ochrona jako - taka) brak ochrony przed wiatrem ale dobre chłodzenie w upały
- światło na lagach - niby świeci tam gdzie skręcasz kierownicę ale problem z np. modyfikacjami przodu (owiewka boano itp)


Ma swoje "furie" (gumy zabieraka, uszczelniacze lag) ale to do ogarnięcia i nie słyszałem o dolegliwościach innych (o ile się dba).


Jak mi się coś przypomni to dopiszę
mirkoslawski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.01.2016, 23:08   #6
Mateusz93
 
Mateusz93's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Andrychów/Kraków
Posty: 142
Przebieg: 11 600
Mateusz93 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s
Domyślnie

Na ile mi wiedza pozwala, mogę podpisać się pod postem Mirkoslawskiego.

Jednak:
"ażeby ten motocykl był przygotowany do jazdy w terenie, trzeba zainwestować w dodatki (u mnie jakieś 4 k PLN choć nie wszystko było niezbędne)"
nie przesadzałbym.

Wydech 2w1- 950zł od znanego na forum Huzara, płyta pod silnik i gmole 500-1000zł, zapalniczka, grzane manetki, handbary- około 400-600.
Co jeszcze?
akcesoryjna szyba, chyba od 130 (?).

Wymieniłem ceny części nowych, można poszukać używek albo nie firmowych (gniazdo zapalniczki, manetki).

Maurosso, zapraszamy na xt660.pl, tam znajdziesz dużo informacji. Jest kilku ujeżdżaczy z Podkarpacia, także jak zagadasz, to pewnie i jazdę próbną zaliczysz

Co do aukcji- mnie się wydaje, że przebieg grubo przesadzony. kto w 10 lat robi 11 tys?
Plastiki noszą ślady zmęczenia, silnik też taki troszkę jakby poobijany. Albo używany w terenie?
Wiem, wróżenie z fusów po zdjęciach, ale dla mnie na dzień dobry podpada. Trzeba dokładnie pooglądać.
Przebieg można w jako taki sposób zweryfikować po stanie naciągacza łańcucha rozrządu. Wszystko z fotkami jest opisane na w/w forum.

powodzenia w wyborze

Mateusz
Mateusz93 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2016, 00:15   #7
mirkoslawski
 
mirkoslawski's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Kielce
Posty: 1,656
Motocykl: Dziczyzna
Przebieg: ustalam
mirkoslawski jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 13 godz 54 min 39 s
Domyślnie

Mateusz - tak jak napisałem, nie wszystko było "niezbędne" ale oprócz tego, co wymieniłeś jeszcze...
- kanapa (przerobienie)
- napinacze sprężyn przodu z Off The Road (100 ełro)
- podnóżki
- oplot
- klamki
- podwyższenie + kierownica (u mnie w sumie 350 PLN) i bez tego zabiegu dla mnie w terenie nie da się latać (mówię o kontroli motka i jako takim komforcie na stojaka)


i robi się "sumka" no ale przecież nie trzeba iść moja drogą - można na serii jeździć

acha - mam 187 cm wzrostu i 100 kg wagi. dla niższych raiderów niektóre przeróbki może i są zbędne. Ja używam motóra głównie w off (tak 60/40 ale tylko dlatego, że do offa muszę kawałek czasem po asfalcie dojechać)

Ostatnio edytowane przez mirkoslawski : 27.01.2016 o 00:28
mirkoslawski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2016, 00:58   #8
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 649
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
Domyślnie

Dzięki Pany Sytuacja naświetlona.

Misza, na razie luz...jaaaakby coś się działo, będę się odzywał. Dziękuje za opcję.
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2016, 08:18   #9
Zmyler
 
Zmyler's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,305
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
Zmyler jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 23 godz 1 min 11 s
Domyślnie

Koledzy Mirkoslawski i i Mateusz93 podpowiedzcie tak na prawdę jaka jest bezpieczna dla silnika i niedenerwująca wyciem jego prędkość przelotowa na trasie ?Kumpel miał na kołach supermoto i po mieście sobie bardzo chwalił ale w trasie narzekał. Wiem że singiel na długie tasy kiepsko się nadaje ale takie powiedzmy 300km za jednym strzałem z jakimi prędkościami się robi?
Zmyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.01.2016, 09:52   #10
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,555
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 16 godz 22 min 31 s
Domyślnie

Ja starym xt-kiem 600 w trasie trzymałem 100-110, szybciej to już wyło i wiało ale da się i 130 trzymać jak ktoś się uprze.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przeszczep pieca z Trampka 700 - luźna dyskusja qbz Wszystko dla Afryki 5 15.04.2015 19:11
sprzęgło - luźna klamka po zdjęciu sprzęgła oleś Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 07.10.2014 15:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.