![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#91 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 1,145
Motocykl: oby złodziej kulasy połamał
Przebieg: :(
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 18 godz 11 min 26 s
|
![]()
No nie wymyślili sobie tego ot tak, zreszta taka metoda jest też w autach zalecana przez producentów (no przynajmniej w hondzie)
![]() Zimny olej jest gęściejszy, przez co jego stan jest niższy. Maksymalny stan zimnego oleju równa się ponad stan ciepłego oleju. Ciepły olej to dobre odniesienie bo sprawdzasz w mniej więcej takiej samej temperaturze (oleju!), więc przy takiej samej gęstości.
__________________
------------------------------------------------------ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX ------------------------------------------------------ |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: P-ń /M-cz
Posty: 62
Motocykl: nie mam AT, ma TA :]
![]() Online: 2 tygodni 1 dzień 3 godz 5 min 45 s
|
![]()
Witam,
Ogromnie się cieszę, że ktoś poruszył kwestie sprawdzania poziomu oleju. Ostatnio na zlocie TCP po przejechaniu coś koło 1000 KM sprawdzam poziom oleju, a tu ledwo końcówka bagnetu wilgotna – poziom sprawdzany przy temperaturze silnika około 50 stopni C i 5 minutach od wyłączenia silnika. Panika ogromna bo nie wydawało mi się możliwe, że motong nagle spalił 500ml oleju ( podobno miedzy min a max jest właśnie 0,5l, tylko nie wiem czy w TA czy w AT ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
HONDZIARZ
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 364
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
![]() Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 6 min 28 s
|
![]() Cytat:
W Afripedii jest pdf zatytułowany "Honda Common Service Manual". Stoi tam napisane, że: 1. Włączyć silnik i potrzymać na wolnych obrotach przez kilka minut. 2. Dwie lub 3 minuty po zatrzymaniu, z motocyklem w pione wetknąć bagnet i nie wkręcać. 3. Jeżeli jest blisko minimum - dolać do górnej kreski. W Haynesie jest tak samo, ale z adnotacją, że wrzucić motocykl na centralkę - jeżeli wyposażony... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Wrocław
Posty: 319
Motocykl: RD07a
Przebieg: rosnący
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 1 godz 41 min 2 s
|
![]()
Dla wątpiących proponuję zrobić odczyt z bagnetu trzymając w pionie oraz z centralki. Dla mnie widocznej różnicy nie ma. A chodzi nam by nie zeszło poniżej MIN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,965
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 1 dzień 16 godz 1 min 53 s
|
![]()
Z tą centaralką są różne opinie bo i różne centralki. Sprawdzanie oleju samemu trzymając pion moto jest uciążliwe, bo raz się w tą a raz w tą gibnie.
Dlatego ja sprawdzam zawsze w garażu na centralce po jeździe. Wiem że full na bagnecie w moto stojącym na kołach to 3/4 na bagnecie w moto na centralce. I tego się trzymam ![]()
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,340
Motocykl: LC8 SuperEnduro
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 44 min 22 s
|
![]()
A ja miałem tak że jak wymieniałem olej w zimę na dworze -10 w garażu +7, stary zlałem i z miarką wlałem 2,6l oleju świeżego, sprawdzam bagnetem, a tam ledwo końcówka umoczona dolałem 3 setki i pokazało pod max. Odpaliłem silnik rozgrzałem, po zgaszeniu bagnet pokazał dużo za dużo i strzykawką z wężykiem te 3 setki wyssałem wtedy na bagnecie lekko pod max było.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 49 min 44 s
|
![]()
Przeca to proste.
Z mokra miską olejowa sprawdzamy na ciepłym silniku po odczekaniu kilku minut. Najlepiej na centralce. Błąd pomiaru jest wtedy mniejszy niż gdy jedną ręką gibamy motocyklem. Chyba, że ktoś ma kosmiczna centralkę. Można tez na zimno, wielkiej różnicy nie będzie. Przy suchej misce koniecznie na ciepłym silniku i to po jeździe a nie grzaniu na luzie. Sprawdzamy kilkanaście sekund po zgaszeniu. Chodzi o to, by olej się uspokoił (opadła piana, wypłynęło powietrze). Nie czekamy zbyt długo bo przy kiepskim zaworze zwrotnym możemy mieć nieprawidłowy pomiar. No i to nie apteka ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Michał
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Im mniej oleju w obiegu tym większa apteka. ![]() Pozdro -- JarekO |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,603
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 49 min 44 s
|
![]()
Z czasem wydajność pompy spada i na wolnych obrotach może być niższy poziom w zbiorniku. Wolę mierzyć tak jak jeżdżę czyli niekoniecznie na wolnych
![]() Zresztą jakbym miał 10 minut czekać to czemu się nie przejechać?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |